#eCHITILA
Economie - Proiecte de Dezvoltare
Linie de transport public cu emisii zero pe ruta Straulesti – Mogosoaia – Buftea – proiect de baza - ID MySMIS 120404

Progres Proiect
OBIECTIV GENERAL
Obiectivul general al proiectului il reprezinta dezvoltarea unui sistem de transport public ecologic care sa determine reducerea emisiilor de CO2 si imbunatatirea accesibilitatii modurilor de transport prietenoase cu mediul, prin investitii destinate îmbunatatirii transportului public urban de calatori, respectiv achizitia a 8 autobuze electrice.
OBIECTIVE SPECIFICE
1. Reducerea emisiilor de CO2 de la nivelul arealului de studiu provenite din transportul public prin modernizarea sistemului de transport public local/zonal, ca urmare a achizitiei de 8 autobuze electrice destinate transportului public de calatori pentru traseul R36: STRAULESTI – MOGOSOAIA – BUFTEA.
2. Cresterea estimata a numarului de pasageri care utilizeaza transportul public de calatori si incurajarea transportului modal catre sistemele de transport public de calatori
DESCRIERE PROIECT
Dezvoltarea sistemului actual de transport public local si operarea cu autobuze ecologice pe traseul R36 (cf PMUD BI) va oferi cetatenilor o alternativa atractiva la deplasarea cu autoturismul personal, va fi orientata catre satisfacerea nevoilor de mobilitate durabila a acestora, contribuind în final la protejarea mediului si îmbunatatirea calitatii vietii.
In procesul de identificare a solutiei optime pentru modernizarea sistemului de transport public local prin achizitia de mjloacele de transport public ecologice (8 autobuze), care vor deservi linia R36 din noul program de transport regional care asigura legatura Orasului Chitila cu Comuna Mogosoaia, au fost luate in calcul datele demografice existente la nivelul localitatii, principalele probleme identificate precum si obiectivele de dezvoltare stabilite in documentele strategice (Strategia de Dezvoltare Locala a Orasului Chitila, PAED, SDL Comuna Mogosoaia etc).
Beneficiari directi in cadrul proiectului de fata sunt persoanele domiciliate in localitatile cuprinse in totalitate sau partial in aria de studiu.
Situatia populatiei existenta si previzionata pentru acest proiect este urmatoarea:
- an 2018: 69372 persoane
- an 2020: 70635 persoane
- an 2025: 74088 persoane
REZULTATE PROIECT
1. Scaderea anuala estimata a gazelor cu efect de sera (tone echivalent CO2/an)
Valoare estimata pentru primul an de implementare a proiectului (anul de baza): 2018
Scenariul „fara proiect”: 90112.00 tone CO2/an
Scenariul „cu proiect”: 90112.00 tone CO2/an
Scaderea anuala estimata a gazelor cu efect de sera (tone echivalent CO2/an): 0 tone CO2/an, adica o scadere procentuala cu 0%
2. Scaderea anuala estimata a gazelor cu efect de sera (tone echivalent CO2/an) – R36 (12 autobuze)
Valoare estimata pentru primul an de dupa finalizarea implementarii proiectului: 2021
Scenariul „fara proiect”: 95854.00 tone CO2/an
Scenariul „cu proiect”: 94243.00 tone CO2/an
Scaderea anuala estimata a gazelor cu efect de sera (tone echivalent CO2/an): 1611.00 tone CO2/an, adica o scadere procentuala cu 1,68%
Scaderea anuala estimata a gazelor cu efect de sera (tone echivalent CO2/an) – 8 autobuze
Valoare estimata pentru primul an de dupa finalizarea implementarii proiectului: 2021
Scenariul „fara proiect”: 95854 tone CO2/an
Scenariul „cu proiect”: 94780 tone CO2/an
Scaderea anuala estimata a gazelor cu efect de sera (tone echivalent CO2/an): 1074 tone CO2/an, adica o scadere procentual cu 1.12%
3. Scaderea anuala estimata a gazelor cu efect de sera (tone echivalent CO2/an) – R36 (12 autobuze)
Valoare estimata pentru ultimul an al perioadei de durabilitate a contractului de finantare: 2025
Scenariul „fara proiect”: 107328.00 tone CO2/an
Scenariul „cu proiect”: 105603.00 tone CO2/an
Scaderea anuala estimata a gazelor cu efect de sera (tone echivalent CO2/an): 1725.00 tone CO2/an, adica o scadere procentuala cu 1.61%.
Scaderea anuala estimata a gazelor cu efect de sera (tone echivalent CO2/an) – 8 autobuze
Valoare estimata pentru ultimul an al perioadei de durabilitate a contractului de finantare: 2025
Scenariul „fara proiect”: 107328 tone CO2/an
Scenariul „cu proiect”: 106178 tone CO2/an
Scaderea anuala estimata a gazelor cu efect de sera (tone echivalent CO2/an): 1150.00 tone CO2/an, adica o scadere procentuala cu 1.07%
4. Cresterea estimata a numarului de pasageri transportati în cadrul sistemelor de transport public de calatori construite
Valoare estimata pentru primul an de implementare a proiectului/anul de baza: 2018
Scenariul „fara proiect”: 5882705 pasageri/an
Scenariul „cu proiect”: 5882705 pasageri/an
Cresterea estimata a numarului de pasageri transportati în cadrul sistemelor de transport public de calatori construite: 0 pasageri/an, adica o crestere procentuala cu 0%
5. Cresterea estimata a numarului de pasageri transportati în cadrul sistemelor de transport public de calatori construite - R36 (12 autobuze)
Valoare estimata pentru primul an de dupa finalizarea implementarii proiectului: 2021
Scenariul „fara proiect”: 6143680 pasageri/an
Scenariul „cu proiect”:8277105 pasageri/an
Cresterea estimata a numarului de pasageri transportati în cadrul sistemelor de transport public de calatori construite: 2133425 pasageri/an, adica o crestere procentuala cu 34.73%
Cresterea estimata a numarului de pasageri transportati în cadrul sistemelor de transport public de calatori construite (8 autobuze)
Valoare estimata pentru primul an de dupa finalizarea implementarii proiectului: 2021
Scenariul „fara proiect”: 6143680 pasageri/an
Scenariul „cu proiect”: 7566034 pasageri/an
Cresterea estimata a numarului de pasageri transportati în cadrul sistemelor de transport public de calatori construite: 1422354 pasageri/an, adica o crestere procentuala cu 23.15%.
6. Cresterea estimata a numarului de pasageri transportati în cadrul sistemelor de transport public de calatori construite - R36 (12 autobuze)
Valoare estimata pentru ultimul an al perioadei de durabilitate a contractului de finantare: 2025
Scenariul „fara proiect”: 6523280 pasageri/an
Scenariul „cu proiect”: 9183765 pasageri/an
Cresterea estimata a numarului de pasageri transportati în cadrul sistemelor de transport public de calatori construite: 2660485 pasageri/an, adica o crestere procentuala cu 40.78%
Cresterea estimata a numarului de pasageri transportati în cadrul sistemelor de transport public de calatori construite (8 autobuze)
Valoare estimata pentru ultimul an al perioadei de durabilitate a contractului de finantare: 2025
Scenariul „fara proiect”: 6523280 pasageri/an
Scenariul „cu proiect”: 8297025 pasageri/an
Cresterea estimata a numarului de pasageri transportati în cadrul sistemelor de transport public de calatori construite: 1773745 pasageri/an, adica o crestere procentuala cu 27.19%
7. Tramvaie/troleibuze/autobuze achizitionate (nr./set), dupa caz;
Valoare la începutul implementarii proiectului: 0 autobuze electrice
Valoare estimata la finalul implementarii proiectului: 8 autobuze electrice
Restul de 4 autobuze electrice se vor achizitiona in proiectul complementar "Linie de transport public cu emisii zero pe ruta Straulesti – Mogosoaia – Buftea – proiect complementar"; My SMIS 124202
8. Statii de incarcare (lenta/rapida) achizitionate
Valoare la inceputul implementarii proiectului: 0 statii de incarcare
Valoare estimata la finalul implementarii proiectului: 8 statii de incarcare lenta; 2 statii de incarcare rapida
FINANȚARE PROIECT
Valoare totală a investiției 21,830,599 lei
Proiectul este finanțat din fonduri europene nerambursabile, bugetul național și bugetul local.
